söndag, april 09, 2006

busringa ä väl kul?

Ja, det var ju ett tag sedan det uppdaterades, kanske på tiden nu?
...
Halt, här får ingen passera...

Citerar här hela "Hassan - Bilskolan"...
L: Lena, bilskolan
O: Ove

*tuuut* .... *tuuuut*
L: Körkortsskolan Lena.
O: Goddag, mitt namn var Ove Sinatra. Jag var intresserad av körlektioner.
L: Ja.
O: Eh, jag ska vara alldeles ärlig.
L: Aa.
O: Det är så att jag har tagit bilskolelektioner tidigare.
L: Ja.
O: Öh, vid Dahlbergs Bilskola vid Jarlaplan.
L: Mm.
O: Öh.. Och jag har tagit ett antal, ja inte nå men, öhm, ungefär 200 stycken.
L: Vad sa du?
O: Ungefär 200 lektioner har jag tagit.
L: Jaha?
O: Och nu vill dom inte veta av mig längre.
L: Jaså?
O: Sen jag körde sönder deras kontorsentré mot Roslagsgatan.
L: Jaha.
O: Öh, och då vill jag höra, eh, mer om jag nu är ärlig om jag kan få komma och ta en lektion hos er istället?
L: Ja, det kan du nog få göra.
O: Ja.
L: Beror på om du lovar att du inte kör sönder nåt *skratt*.
O: Nä, jag nämner detta och jag nämner också dom åtta bilarna.
L: Ja, aa.
O: Ja.. För att det, eh, dom sa så att säga det att.. eh, det det ligger utanför försäkrings, eh.. ma.. bolagets marginaler när man får ställa av så många som åtta personbilar på grund av en, en.. ehh.. lektion. En kund så att säga.
L: Ja, precis precis.
O: Japp. Men ni kanske har mer än åtta bilar, så att det finns...?
L: Hehe, nej vi har, vi har bara sex här.
O: Ja?
L: Ja, men det ska nog fixa sig sörru.
O: Vad...
L: Nån gång ska du väl få ditt körkort?
O: Ja, ja va, va, vad glad jag blir när någon andas denna optimism.
L: Jaa.
O: Jag, jag.. ehh... Jag kan säga att jag var ledsen när jag pratade med den andra trafikskolan häromdan.
L: Ja.
O: Och dom sa.. Åk taxi för helvete resten av ditt liv.
L: Jaa.
O: Mm, ja.
L: Nej, det var lite taskigt tycker jag.
O: Jag tyckte det var småelakt.
L: Jaa.
O: Tack så mycket då.
L: Tack, hej!
O: Hej...


Hassan - Bamsegrill

B: Bogdan, kioskägaren.
K: Kristian Luuk

*tut*
B: Bamsegrill, Bogdan.
K: Hej, är det gatuköket?
B: Det är Bamsegrill, ja.
K: Ja, hej Kristian Luuk, Sveriges Radio. Öh, har ni hemlagad potatismos?
B: Ja, vi gör potatismos av potatis.
K: Mm, är den hemlagad?
B: Den är hemlagad, ja.
K: Aa, hur transporterar ni den mellan hemmet och kiosken?
B: Ja, vi gör den i kiosken, alltså i grillen.
K: Bor ni i kiosken?
B: Nej, vi bor hemma.
K: Ja, men då kan den väl knappast vara hemlagad? Jag frågade om du hade hemlagad mos?
B: Jaja, nej då är den inte hemlagad. Då är den kiosklagad. Kan jag hjälpa till med annat?
K: Nej, det var det enda jag ville.
B: Aa, vi har grillkorv också.
K: Tack ska du ha!
B: Tack, hej!
K: Hej!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida