tisdag, februari 14, 2006

Trötthet

Imorse var i alla fall läraren frisk och på plats, precis som jag hoppades på igår (läs gårdagens inlägg i bloggen). Frågan är ändå om det var värt att åka upp till skolan, jag tog inte in något alls i skallen. Kanske för att jag var så pass trött att jag knappt orkade ha ögonen öppna. Mycket dåligt! Imorgon blir det dock ingen skola. Blir praktik hela dagen och det innebär att jag börjar 8.00. Slutar kring 16.00-17.00.

Tar studenten i vår och vad ska man göra efteråt? Mycket man vill, men mycket som inte kommer slå in. Många tankar cirklar i skallen. Prioritet är att jag ska ha något jobb över sommaren. Helst två extrajobb eller fler så det blir mer pengar till lönekontot.
Blir väl massa butiksjobb och så vidare, men det är inte där jag vill sluta. Jag är nöjd om jag har jobb på en tidning. Men jag vet också hur oerhört svårt det är att få jobb idag. Spelar ingen roll hur gammal man är. Nej, det viktigaste är faktiskt de kontakter man skapar under sina praktikperioder och då måste man passa på.
Jag hade praktik på Dala Demokraten under hösten i två veckor och det var jättekul. Absolut något jag vill jobba med i framtiden. Arbetstider som 16:00-24:00 avskräcker mig inte om jag ska jobba med sport.

Ebba Grön hörs i mina hörlurar just nu. Det räcker med att säga ett ord.
Kultur.
Har ingen favoritlåt, men har några favoriter i Die Mauer, Mental Istid, Det Måste Vara Radion och självklart We're Only In It For The Drugs. Thåström har en fantastisk textskrivartalang. Och på tal om snubben som är skitcool ska jag, i egen person, se honom live i Borlänge i Maserhallen nästa torsdag. Jag längtar riktigt mycket, trots att inte hans musik är den som jag gillar allra mest. Men, bara att se Thåström live är något att vara stolt över. Som sagt, nu är det bara nio dagar kvar.

I skrivande stund är klockan 23.32. Börjar bli dåsig i ögonen. Dags att sova strax.
Men, en sak till: 2 OS-GULD till Sverige i sprinten, både dam och herr. Härligt!
Det är redan historia som massmedia skriver, och det känns. Om inte riktigt idag, känns det imorgon då man bläddrar i morgontidningen.
Klockan är 23.34. Nu ska jag sova om några minuter.
***

Flyktsoda ta mig i land.

***

Halt, här får ingen passera...

***

Ung och kåt. Punkt slut.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida