söndag, februari 12, 2006

Söndagssjukan del 3

Snart är söndagen äntligen slut och man får sova. Men egentligen ska jag inte längta, för imorgon är det måndag...

Pizzan smakade bra, och åt lite mer än vad jag räknat med innan men det gick bra ändå. Efter pizzan var det dags för film, och inte vilken film som helst - nämligen Tillbaka Till Framtiden 2. Den var grymt bra, varför har jag inte sett den tidigare? Det var väl på tiden i alla fall. Kanske ska nämna att jag aldrig har sett den första eller den tredje filmen. Kanske en halvbra start med andra ord...

Hur som helst, imorgon är det måndag och då är det praktik som gäller för min del. I alla fall fram till 14:00. För sedan är jag tvingad, eller på egna initiativ, att ta mig till skolan och gå på en individuella val-lektion, nämligen Historia A. Jag känner att jag måste gå på minst en av de lektionerna även om jag har praktik, och har hört att många också ska göra så. 14:30 börjar lektionen och 15:45 slutar densamma.
Det är en viktig lektion då läraren enskilt ska prata med alla elever, angående betygläget.
Dagen börjar i alla fall med att jag måste ta mig upp klockan 6:30 och göra mig i ordning för 8:00 börjar jag.
Egentligen bör jag också gå till skolan på tisdag morgon då det är repetition på Rättskunskap men den tror jag att jag klarar mig utan, så jag pluggar hemma istället.
På torsdag eftermiddag har jag nämligen prov i det ämnet. Samma tider där, 14:30-15:45... Tidigare sluttid från praktikplatsen med andra ord.

Nu sitter jag här, ska snart sova... Men det känns som att jag måste fullgöra några saker först och främst innan jag går till sängs.
Godnatt!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida