söndag, mars 05, 2006

nights of passion

Vilken lördag alltså. Både tröttsam och underbart bra. Dagen började drygt med att gå upp 5.45. Jag fick ju inte missa bussen som gick 6.27, och innan det skulle man äta frukost och allt det där. Framme vid jobbet vid 6.50, och jag skulle vara där till 14.00.
Det gick skitbra på jobbet, men jag kanske jobbade för bra istället för att tänka på vad jag skulle göra efteråt. Ja, det var ju daladerby i Leksand mellan LIF och laget från norra Siljan.

Med smått huvudvärk satt jag på pressläktaren och följde en ganska dålig match. Det enda som var bra var Leksands försvar, och att man utnyttjade sina chanser. Man vann faktiskt med klara 6-2.
Det var bara att sätta sig i bilen fort som fan och komma hem, huvudet var inte snäll.

Slutligen blev jag klar med texten strax innan 20.00. Då hade jag knappt ätit på hela dagen, så nu var det dags att äntligen få i sig lite god paj. Samtidigt som man satt i köket kollade resten av familjen på melodifestivalen. En bit in i programmet hörde jag hårdrock och jag tänkte "har de bytt kanal?". Jag gick in för att kolla läget. Det var faktiskt melodifestivalen, och jag var riktigt glad över att bra musik för en gångs skull var med i det som kallas för melodifestivalen.
Glädjande tog The Poodles sig vidare till finalen i Globen på bekostnad av Jessica Anderssons dåliga låt. Härligt!

Det har inte bara hänt sköna grejer på lördagen. Nej, nej...
Det var ju Vasaloppet idag, från Sälen till Mora för den som inte visste, och jag hade mina egna förhoppningar om att Daniel Tynell skulle ta sin andra triumf.
Den förre Falun/Borlänge-åkaren som nu åker för Grycksbo gjorde det också. Underbart!
Det var rätt man som vann detta års Vasalopp. Han orkade hela tiden ta rygg, han försökte med ett ryck, han hade mycket bra skidor och han kan spurta. Värdig vinnare? Ja.
Men trots att jag vet vem den rätte vinnaren är kan jag inte hålla mig undan med att tycka synd om Jerry Ahrlin. Östersundsåkaren gjorde ett bra lopp, och det var också han som drog det mest de två sista milen. Att han hade krafter hela vägen från Hökberg imponerade, han hade lika gärna kunnat segrat. Men tyvärr, rävspelet på slutet förlorade han mot Daniel Tynell.

Bara en sak till; Leksand ligger inte sist längre. Bättre målskillnad än SSK. Personligen tror jag på en ytterligare vinst mot Djurgården imorgon.
Just ja, Falun spelar också sin tredje match mot Warberg i kvartsfinalspelet i innebandyn. Det står just nu 2-0 i matcher till Warberg, som också är guldfavoriter. Men Falun kan skrälla... Får väl hoppas på dubbel glädje i Falun och Leksand imorgon.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida