måndag, februari 13, 2006

Sjuka människor och sjukdomar


Första dagen på min praktikplats Hemköp Svalan är avklarad. Det blev en kort dag med tanke på skolan under eftermiddagen. Men det blev inte som jag hade tänkt. Allt gick som planerat från den stund jag lämnade Svalan och jag var framme vid skolan. Väl där, efter att ha hämtat böcker vid skåpet, får man veta det man inte vill veta. Historialäraren var hemma och sjuk.
Det kändes extremt onödigt då jag istället kunnat varit kvar på Svalan. Men men, fick i alla fall reda på mitt slutbetyg i ämnet Psykologi. Och det blev som jag hoppades - Godkänt.

Här sitter man aningen irriterad för det som hänt. Men jag kan ingenting göra åt det.
Jag får helt enkelt hoppas på att Rättskunskapläraren är frisk och på plats imorgon. För det är nämligen repetition på provet som jag ska skriva på torsdag eftermiddag.
Viktigt för mig då jag missade de 3-4 första veckorna under vårterminen.

På tal om sjuka människor just nu. Nej, jag menar inte att folk är konstiga. Jag menar att folk är hemma och har feber. Alla på en gång också. Det kanske bara är dem i min vänkrets som är sjuka. Men men, jag har dock inte blivit smittad.
Peppar, peppar...

Hoppas verkligen inte jag blir sjuk nu när det är APU. Första dagen gav mig positiva vibbar om de fyra kommande veckorna. Sedan underlättar det när man vet vad man håller på med då jag redan har ett extrajobb på den andra Hemköpbutiken i Falun - nämligen City.
Ska bli en intressant morgondag på "jobbet".
Och imorgon är det Alla Hjärtans Dag. Inte alls någon dag jag saknat i nuläget. Har man ingen att vara med så kan man lika gärna vara utan denna dag. Men, man får väl hoppas man har någon 2007.
Jag tycker mig se många i min ålder ha någon att vara med imorgon, och det känns jobbigt. Därför känns det också bättre att ha APU då den här dagen infaller. Förhoppnings glömmer man bort den lättare då.

Just nu sitter man och grubblar över det men jag hoppas grubblet tar slut när jag ska se på Tillbaka Till Framtiden 3. Har inte sett ettan, men sett tvåan. Men det verkar inte spela någon större roll. Annars har jag planerat att sitta vid min dator hela kvällen och bara ta det lugnt.
Kanske ta en tupplur istället?
Eller möjligen sova?
Jag vet inte...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida